ericenbelinda.reismee.nl

Panama

Hierbij ons eerste reisverhaal vanuit isla bastimentos bij de eilandengroep bocas del toro, vanuit een houten hokje in het hostel boven de caribische zee.

We begonnen in Panama City, een drukke warme stad. Daar de eerste dag het panama kanaal bekeken en vervolgens de oude stad, casco viejo. Vanwege de hitte en extreme luchtvochtigheid weer op tijd terug voor de 2e koude douche van de dag. Zijn daarom de dag erna maar weer meteen door gereisd met oude amerikaanse schoolbussen, een 'airco-bustocht van 6 uur, een taxi en een watertaxi waarna we boca chica bereikten. De bussen, alle bussen, pikken je overal langs de weg op en zetten je op verzoek overal langs de route af. Zo kwam het dat wij op een afslag gedropt werden en zelf verder de rit naar Boca Chica geregeld hebben.

Een prachtig eiland in de golfe chiriqui, met een kamer met uitzicht op de pacific en palmbomen. Meteen via de jungle naar het stand gegaan waarbij we onze eerste apen spotten. De dag erna gekayakt rond andere eilandjes daar en verder gerelaxed in de hangmattenin het restaurant. Daar trouwens ook heerlijke verse vis gegeten en cocktails gedronken.Na 2 nachtjes daar weer opnaar de volgende bestemming: Boquette. Een dorpje in de bergen waar alle gepensioneerde amerikanen wonen. Zo ook 'onze nieuwe vrienden' Connie en Charles die we op Boca brava ontmoet hadden. Deze kriegskindern uit Duitsland hadden een nogal uitgesproken mening.. Zo breekt binnenkort de burgeroorlog uit in Amerika, is Obama een supermoslim, is schurft te genezen met zilverwater en havermout en gelukkig wordt Belinda vast een goede dierenarts. In ieder geval hebben we een goed aura om ons heen en brachten zij ons naar de bus, scheelt weer een paar dollar..

Boquette is een lekker verfissend oord vergeleken met de hitte elders, maar geeft je verder een lekker boerendorp gevoel. Daar bedachten we dat we de vulcan baru wilden beklimmen, achteraf een compleet idioot idee volgens Belinda, Eric nuanceert dit met totale onderschatting. Nu, een 2 dagen later heeft Belinda nog steeds extreme spierpijn...We begonnen in ieder geval om 12 uur snachts met 13 km steil omhoog lopen van 1400 naar 3500 meter om in de stervenskou beide oceanen te kunnen zien en een prachtige zonsopkomst! Daarna de verschrikkelijke zelfde tocht naar beneden, supersteil en overal losliggende stenen. Dit samen met nog 3 andere backpackers. Onder een lift gekregen van een Panamees in zijn truck, waren om 11.00 in Boquette. Gelukkig hebben we de fotos nog.. smiddags onze spieren laten verwennen met lekker warm water in 3 natuurlijke hotsprings, ondertussen afkoelend in de rivier. Was echt super mooi en heerlijk, zeker wel verdiend!

Gisterochtend een coffeetour gedaan in de bergen bij Boquette, alwaar meneer Tito zijn plantage had. Hier maakt hij de 2e beste koffie van Panama en alle machines op zijn plantage zijn zelf gemaakt. Heel inventief en leuk om te zien! De koffie was inderdaad verrukkelijk, vond zelfs Belinda! We hopen dat het pak koffie dat we gekocht hebben, heelhuids mee naar huis komt.. De rest van de middag uitgerust en het dorpje verkend.

Vndaag wederom lang gereisd met verscheidene schoolbussen en watertaxis. De zee was erg ruw naar isla bastimentos. Even old town verkend, alwaar ons hostel zit. Onze eerste indruk is dat het allemaal wel wat schoner had gekund.. Verder wel een lekkere carribische sfeer hier, gaan weer lekker vis eten zo. Ons hostel staat, net als de rest van de huizen hier, op palen boven de zee en bestaat geheel uit hout.

Morgen gaan we kayakken naar een coral reef waar Eric ein-de-lijk kan gaan snorkelen!

Ciao!

P.S. De fotos volgen, lukt niet op deze computer.

Anne Stelling

Klinkt leuk, jongens! Jaloers;) Zet 'm op daar! xxx

Niels

Het eerste deel klinkt al helemaal goed! Ik zou het ook goed aankunnen om lekker 3 maanden te gaan reizen. Benieuwd naar de foto's!
Niels

Elvira

Oh dat klinkt echt te mooi allemaal..! Zie jullie al kayaken en chillen in de hangmat :D ben heel erg benieuwd naar de foto's!
Kus!

Eline

*Jaloersssss....*

Heeel veel plezier, Belin en Eric! Geniet! :)

Xx!

Marlou

Leuk om te lezen! Het klinkt erg goed, absoluut jaloersmakend! En, heb je het Spaans alweer onder de knie, Eric?

Leonie

Hai Eric en Belin!

Super verhalen, echt leuk om te lezen! Ik ben hartstikke benieuwd naar de foto's (ook al heb ik nu al een zelfbedacht beeld ;).
Heel veel plezier morgen met het snorkelen broertje! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen! x

Ronald en Bep

Heerlijk jullie verhaal te lezen, en nu wachten op de foto's!! Geniet ze verder, en dat gaat zeker lukken. XXXXX

K&S uit Zeist

Zo dat klinkt als een goede start vd reis! Wel binnenkort foto's laten zien he?
Ciao, Kevin en Sarah

Mike

Dat is effe genieten!. GEWELDIG!

Sylvia

Wat een ervaringen!!!
Straks nagenieten met de foto's!
Nog een fijne tijd!
Sylvia

Jan-Willem

Erg leuk allemaal.... vooral als je je bedenkt dat ik achter mijn bureau zit.

Maarten

Geweldige ervaringen! Twee oceanen zien vanaf een vulkaan is niet verkeerd. En als het je lukt om de volgende Amerikaanse vrienden van mening te doen veranderen ben je een hele Piet. Geniet van je reis en van elkaar. Maarten

Koen

Zo, dat klinkt vervelend ;) Geniet ervan!

Lian

Hola, klinkt allemaal goed zeg...ben stiekem wel een beetje jaloers als ik dit zo lees! Heel veel plezier nog! x

Gerard (en Mieke;-)

'k ben net terug van (allinclusive-)vakantie op Cuba en dan lees ik over jullie reis.... Mooi! goed! leuk !!! Ik wil meer lezen over jullie reis!!

Marieke en Hans

Wat is dit leuk om allemaal te lezen. In een week tijd al super veel ervaringen. Wat de wandeling betreft: familie zeker?! Inschattingsfout(je) kan de beste overkomen maar met zo'n onderschatting sta je aan kop Eric!
Veel plezier met snorkelen, het is daar super mooi!
We kijken uit naar een volgend verslag en volgen jullie op de voet.
Liefs van ons.

liesbeth Smidt

Jullie hebben in een paar dagen al zoveel gezien en meegemaakt....daar doet een ander een maand over!!! Leuk hoor, om zo alle belevenissen te kunnen lezen, ben benieuwd naar het volgende verhaal. groetjes uit Evora

G

Olaa,
Toffe verhalen! Zo te horen zitten jullie niet stil;)
Belin, je kamer is nog heel en schoon:O wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Genieten daar voor de volle 100%!
X

Antoinette

klink goed allemaal ben benieuwd naar de foto's.
geniet ervan
x An

Nyn

Hey Belin en Eric,

Wat super leuk te lezen hoe jullie eerste avonturen zijn! Klinkt allemaal geweldig! Gaaf dat jullie nu al een vulkaan hebben beklomen! Ook kayakken, sportief bezig hoor. Hopelijk is het snorkelen leuk geweest Eric..
Heel veel plezier met alles!

Liefs

Dorine

Wat een heerlijke reis zijn jullie aan het maken!!! zo maken wij het ook een beetje mee met jullie....heel veel plezier!!!

Dikke zoen X